W bieżącym roku szkolnym zgodnie z tradycją klasy drugie realizują projekt „Polska Sarmatów”. Jednym z elementów tego przedsięwzięcia jest wyjazd do Wilanowa – rezydencji Lwa Lechistanu – króla Jana III Sobieskiego.

24 marca wyruszyliśmy do Wilanowa, gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach „Szlakiem sarmackim”. Podziwialiśmy komnaty Sobieskich ze wspaniałą kolekcją obrazów, rzeźb, kobierców i mebli. Szczególną uwagę zwracaliśmy na pamiątki związane z walkami z Turcją. Mogliśmy się poczuć jak prawdziwi Sarmaci ubierając żupany, kontusze i pasy słuckie. Wielkie zaciekawienie  wywołały informacje o ucztach sarmackich oraz oryginalne przepisy kulinarne z tego okresu.

Po pełnym barokowego przepychu Wilanowie zwiedzaliśmy rynek i plac zamkowy, podziwialiśmy kolumnę Zygmunta i odbudowany z wojennych zniszczeń zamek królewski. Na koniec pokłoniliśmy się Syrence, której pomnik mieści się na warszawskiej starówce.

Wycieczka ta pozwoliła nam lepiej poznać kulturę barokowo-sarmacką i przygotować się do podsumowania projektu, które nastąpi 5 kwietnia.