W ostatni poniedziałek roku szkolnego, 24 czerwca, klasy pierwsze z opiekunami, ramach prowadzonych w naszej szkole innowacji pedagogicznych, wybrały się na Ostrów Tumski. Tam rozpoczęły ciężką pracę intelektualną, mającą na celu poznanie tego miejsca. Uczniowie otrzymali karty pracy z geografii, matematyki, historii. Mieli także napisać mail w języku angielskim opisując wrażenia z tego wyjścia, a na koniec tworzyli wypracowanie z języka polskiego z perspektywy kostki brukowej leżącej przed Katedrą i mogącej podziwiać piękno tej części Ostrowa Tumskiego. Był to czas niesamowity – ciekawa alternatywa do lekcji w szkole.

Klasy drugie wybrały się na Stary Rynek, aby … spotkać się  z renesansowym, barokowym i klasycystycznym Poznaniem. Uczniowie od wychowawców otrzymali międzyprzedmiotowe karty pracy i …. zaczęła się  praca. Na początku czekał na nich plan Starego Rynku z zaznaczonymi zabytkami, które uczniowie musieli zidentyfikować i odpowiednio podpisać. Następnym zadaniem było rozpoznanie stylów i  charakterystycznych cech architektonicznych zabytków. Podsumowaniem pracy była karta pracy z języka angielskiego, podczas uzupełniania której uczniowie mogli wykazać  się nie tylko znajomością słownictwa angielskiego, ale także napisaniem zaproszenia do odwiedzenia Poznania przez kolegów z innych krajów.

opracowały: Małgorzata Andryszak i Maria Pacholska