Konkurs TYTUS

Konkurs „TYTUS” – upamiętnienie 100. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego

 Przystępując do konkursu  „TYTUS”  pod opieką nauczyciela historii p. mgr Anny Bielawskiej zebrała się grupa młodych pasjonatów historii, którzy postanowili zgłębić tematykę Powstania Wielkopolskiego 1918/1919. W jej skład wchodzą : uczniowie z klasy 7a -Filip Budzik, Piotr Maciejewski, Maksymilian Krumholz, Arkadiusz Juraszek z klasy 7b- Zofia Gólska, Zofia Kociemska z klasy 2a – Mikołaj Jąder oraz z 2c – Mateusz Czajka oraz Jakub Walczyński.

Podjęliśmy się realizacji następujących zadań:

1.Nasz zespół zdecydował się upamiętnić Polski sejm Dzielnicowy przez wykonanie prezentacji multimedialnej. Zawierała ona wiadomości związane z przyczynami zwołania, celem, miejscem obrad oraz decyzjami podjętymi podczas Sejmu Dzielnicowego.

Została ona zaprezentowana klasom 4,7 szkoły podstawowej oraz 2 i 3 oddziałom gimnazjalnym podczas lekcji  wychowawczych.

Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli, pobudziła zainteresowanie w/w wydarzeniem . Nasi koledzy, koleżanki oraz wychowawcy zadawali wiele dociekliwych pytań. Postanowili także sprawdzić czy ich przodkowie brali udział w obradach Sejmu Dzielnicowego.

Wielu było też zainteresowanych kolejnymi działaniami naszej grupy ‘’historyków’’ podejmowanych w ramach projektu ‘’Tytus’’. Zadania tego podjął się Mikołaj Jąder z 2a.

2.Kolejnym działaniem podjętym przez nasz zespół było przygotowanie trasy wycieczki po Poznaniu, której celem jest upamiętnienie bohaterskiego zrywu Wielkopolan – Powstanie Wielkopolskie 1918/1919.Przygotowaliśmy szczegółową trasę wraz z opisami zwiedzanych miejsc.

Tak przygotowany przewodnik zostanie wykorzystany w czerwcu podczas tradycyjnego dnia muzealno-wycieczkowego w naszej szkole. Klasy I i IV odwiedzą Wielkopolskie Muzeum Wojskowe oraz Muzeum Powstania Wielkopolskiego w Odwachu. Natomiast klasy VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum będą zwiedzać miejsca związane  z  powstaniem  w oparciu o  informacje zawarte w naszym przewodniku.

W ten sposób młodzież przybliży sobie wiedzę o tak ważnym dla naszego regionu i kraju wydarzeniu. Zadanie to wykonali: uczniowie z klasy 7a -Filip Budzik, Piotr Maciejewski, Maksymilian Krumholz, Arkadiusz Juraszek z klasy 7b- Zofia Gólska, Zofia Kociemska

3. Ostatnim działaniem w ramach projektu „Tytus” było wykonanie gry edukacyjnej : Pamięć – Poznań w czasie Powstania Wielkopolskiego w obrazach Leona Prauzińskiego”

Wykonana przez członków naszego zespołu gra pozwala najmłodszym uczniom w ciekawy ale i przystępny sposób poznać to ważne dla mieszkańców naszego miasta wydarzenie. Gra będzie wykorzystywana podczas lekcjach historii. Zadania podjęli się:  uczniowie klasy 2c – Mateusz Czajka oraz Jakub Walczyński.

Opracowała : Anna Bielawska