W dniach 27.11-01.12.2017 odbyło się pierwsze spotkanie nauczycieli w ramach projektu Erasmus+. Nauczyciele odwiedzili niewielkie miasteczko Ortona (Włochy), położone około 25 km na wschód od Chieti, a ponad 200 km od Rzymu. Wzięło w nim udział 12 nauczycieli z Danii, Bułgarii, Turcjii Polski oraz 9 nauczycieli z Włoch.
Szkoła Istituto Comprensivo N. 2 w Ortonie jest szkołą, w której uczniowie pobierają naukę ogólnokształcącą, ale także dodatkowo jest szkołą muzyczną. Ponadto nauczyciel e w wielu aspektach starają się zastosować nowoczesne technologie i podczas nauczania stawiać na cyfryzację szkolnictwa. Szkoła wyposażona jest w dwie sale komputerowe, a uczniowie podczas zajęć informatycznych mają możliwość wykonywania swoich prac na drukarkach 3D. Szkoła ma dobre zaplecze sportowe, posiada salę gimnastyczną. W szkole panuje miła atmosfera, nauczyciele mają dobry kontakt z uczniami.
W czasie spotkania :
– Nauczyciele zostali oprowadzeni po szkole przez uczniów
– Pokazane zostały prezentacje szkół partnerskich
– Nauczyciele omówili dokładnie harmonogram działań na pierwszy rok projektu
– Zostały ustalone daty kolejnych spotkań
– Omówione zostało następne spotkanie w Danii
– Ustalone zostały szczegóły dotyczące strony internetowej projektu, grupy kontaktowej na Facebook’u oraz stronie na eTwinning
– Ustalono zakres działań podejmowanych pomiędzy spotkaniami z partnerami.
Atrakcją spotkania były wycieczki i zwiedzanie okolic Ortony. Mięliśmy okazję odwiedzić :
– Centrum miasta Ortona – Tosti Teatro (teatr z 1910r), Palazzo Farnese (rezydencja kuratora w Abruzji), Castello Aragonese (piękne pozostałości Zamku Aragońskiego, który stanowił fortyfikację w Ortonie), Basilica of St. Thomas the Apostle (w której znajdują się relikwie Św. Tomasza).
– Produkcję wina Citra
– Zwiedzanie centrum Pescary
– Starą platformę rybacką (trabocchi) oraz tradycyjną restaurację z rybami i owocami morza
– Opactwo San Giovanni w Venere – klasztor benedyktyński z VI w.
Informacje o projekcie znajdują się w zakładce – Uczniowie – projekty edukacyjne.
Opracowała: Magdalena Dąbrowska