W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy 4a i 4b, uczęszczający na zajęcia dodatkowe z języka angielskiego, rozpoczęli pracę w międzynarodowym programie eTwinning, którego celem jest współpraca społeczności szkolnych z całej Europy za pomocą mediów elektronicznych.

Projekt nosił tytuł „WATER WARRIORS” czyli WOJOWNICY WODY, w którym oprócz naszej szkoły spotkały się również placówki edukacyjne z Turcji, Włoch, Hiszpanii, Gruzji, Jordanii i Rumunii. Naszym wspólnym celem było uzmysłowienie uczniom roli wody w dzisiejszym świecie, tak aby mogli stać się świadomymi ekologicznie obywatelami świata, którzy wiedzą jak oszczędzać jeden z głównych żywiołów. Ponadto intencją uczniów była kooperacja w grupie podczas wykonywania wspólnych dla wszystkich państw zadań.

W trakcie projektu uczniowie zapoznawali się z programem Canva, tworząc na ipadach własną propozycję loga i plakatu projektu, jak również z innymi cyfrowymi narzędziami takimi jak Padlet – służącym do umieszczania efektów pracy, Free Slogan Maker – Free Slogan Maker – Business Slogan Generator (shopify.com) -do tworzenia sloganu związanego z wodą, Free Avatar Maker i Chatterpix – do tworzenia swojego avatara, StrawPoll – do głosowania na najlepsze logo bądź plakat.

Uczniowie mieli też okazję wziąć udział w webinarze międzynarodowym na platformie ZOOM, gdzie każdy z nich przedstawił siebie i swoje zainteresowania jak również mógł poznać uczniów z pozostałych państw, oczywiście w języku angielskim. Do pozostałych zadań należało m.in. stworzenie figury przedstawiającej określoną literę tytułu projektu, ukazanie znaczenia wody w innym języku niż angielski czyprzeprowadzenie eksperymentu przy użyciu wody.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z naszego projektu i zajęć rozwijających język angielski.Mimo, że projekt już się zakończył, WaterWarriors traktujemy jako początek naszej przygody z projektami etwinning, mając w sercu słowa:

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”– Benjamin Franklin

https://youtu.be/GhSni5NA260

Opracowała: Magdalena Dąbrowska-Muńko