Wymiana Polsko-Niemiecka 5-11.10.2019 r.

Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Poznaniu – St.-Franziskus-Schule Olpe

W dniach od 5 października do 11 października grupa czternaściorga uczniów z naszej szkoły wzięło udział w wymianie polsko-niemieckiej.

Po długiej ponad dziesięciogodzinnej drodze do Niemiec w sobotę i krótkim powitaniu z rodzinami goszczącymi w szkole, w niedzielę spotkaliśmy się wszyscy razem na Mszy św. Już od pierwszego dnia zaczęliśmy integrację z Niemcami. Robiliśmy prace projektową w postaci pamiętnika z wymiany, którą na koniec wyjazdu podarowaliśmy naszym partnerem wymiany. W niedzielę zwiedziliśmy jeszcze wieżę głównego kościoła w mieście pod wezwaniem św. Marcina. Po południu mieliśmy bardzo dużo czasu wolnego, aby się zapoznać w rodzinach.

Zaraz po poniedziałkowym śniadaniu w szkole, przeszliśmy do dalszych prac nad projektem. W tym dniu również  wspólnie zwiedzaliśmy Olpe. Po południu wszyscy spotkali się na 2 godziny zajęć sportowych. Po wspólnej rozgrzewce grupa Polska uczyła Niemców tańców integracyjnych takich jak belgijka czy sing hallelujah.

We wtorek z rana pojechaliśmy autobusem do Münster. Tam wzięliśmy udział z anglojęzycznej grze terenowej po tym ciekawym, historycznym mieście. Po skończonej zabawie udaliśmy się z naszymi partnerami na posiłek. Najedzeni i znów pełni energii wybraliśmy się na koniec wspólnej części dnia do parku trampolin. Wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale zadowoleni z zabawy. Prosto z trampolin wskoczyliśmy do autokaru, który zawiózł nas z powrotem do Olpe.

Piątego dnia zaraz po ponownych pracach nad projektem, wyjechaliśmy do miasteczka Attendorn. Po przyjeździe zjedliśmy obiad. Głównym celem naszej wycieczki była jaskinia „Atta” ze stalagmitami i stalaktytami. Zrobiła niesamowite wrażenie na każdym z uczestników wymiany.

Szóstego dnia wyjechaliśmy zobaczyć piękną i ogromną katedrę kolońską. Budowana była 600 lat, lecz do teraz trwają prace przy niej. Po rozgrzaniu się i wspięciu się na wieżę katedry, pojechaliśmy powspinać się – już rekreacyjnie – na ściankach wspinaczkowych. Wieczorem wróciliśmy do szkoły, tam odbyło się oficjalne pożegnanie. Wtedy też przekazaliśmy nasze książki z wymiany.

Ostatniego dnia wspólnie uczestniczyliśmy w szkolnej Mszy świętej z okazji dnia patrona naszej szkoły partnerskiej, czyli św. Franciszka z Asyżu. Po Eucharystii poszliśmy po swoje torby, pożegnaliśmy się i wyruszyliśmy w podróż do Poznania.